רשתות חברתיות בישראל
רשתות חברתיות באינטרנט הינן פלטפורמות הקושרות בין אנשים או יישויות וירטואליות על רקע של מאפיינים משותפים מוגדרים מראש או על בסיס רצון של שני הצדדים לקיים קשר באותה פלטפורמה. היישויות הנפוצות ברשתות החברתיות הם אנשים, קבוצות ועסקים. לכל רשת חברתית יש אוסף תכונות המגדירות אותה ומבדילות אותה מהרשתות האחרות. סוגי הקשרים גם הם מבדלים בין הרשתות השונות ומגדירים עבור הגולשים את הנישה אליה מיועדת הרשת ואלו סוג קשרים היא מעודדת לדוגמה: last.fm הינה רשת חברתית אשר עוסקת בכל הקשור למוסיקה. linkedin היא רשת המעודדת קשרים על בסיס הכרות עסקית ומקצועית. הקשרים ברשת יכולים להתבסס על קשרי עבודה, קשרים על רקע תחומי התעניינות ותחביבים, קשרים על רקע עבר משותף וכיו"ב.
בישראל ניתן להבחין במספר רשתות חברתיות עיקריות:
קפה דה מרקר - רשת חברתית עסקית
שלובים-רשת חברתית לאנשי חינוך
חבר'ה (hevre) - רשת חברתית לקישור חברים מהעבר.
מקושרים (mekusharim)- רשת חברתית מקבוצת וואלה
גרין צ'יינג' (greenchange) - הרשת החברתית לקיימות בישראל
קליקות (klikot) - רשת חברתית המתגמלת את חבריה על פי תרומתם
פופיק (pupic) - רשת חברתית לתרבות ופנאי.
מוטק'ה (motke) - פורטל חברתי עבור בני הגיל השלישי.
כמובן שיש עוד אתרים שקמו כרשתות חברתיות אך נכון להיום, אלו היציבות ביותר כפלטפורמות חברתיות.
בנוסף לאלו, יש את הרשתות החברתיות העולמיות twitter ו-facebook אשר מוגדרות כרשתות חברתיות לא ממוקדות אך מאפשרות למשתמשים ליצור קבוצות ממוקדות בתווך שלהן. את האפשרות הזו, ליצור קבוצות עניין ב-facebook מנצלים בתי עסק על מנת למשוך קהל לקוחות פוטנציאלי ולטפח אותו כמו מועדון לקוחות יוקרתי. כמות החשיפות והויראליות של facebook הן אלו שהופכות את הפלטפורמה החברתית לפוטנציאל שיווקי אפקטיבי ומוצלח וגורמים לעסקים וחברות לפתוח דפי עסק ולרכז מאמצים ב ניהול מועדון לקוחות באינטרנט
מקסי סייט ניהול מועדון לקוחות באינטרנט - בניית זהות אינטרנטית לעסקים